Een offerte op maat? Dat kan:        
msn: support@eversict.nl        
mail
:
info@eversict.nl       


   HOME      WAAROM EVERS ICT      PRODUCTEN & DIENSTEN      SUPPORT      PORTFOLIO      CONTACT                            

   


Hoog scoren in Google - een stappenplan

Stap 1, hoe werken zoekmachines

Hoe vindt een zoekmachine jouw website?
Een zoekmachine is eigenlijk een database met websites die door de beheerders van deze zoekfaciliteiten worden verzameld. Google verzamelt informatie voor hun database met behulp van automatische spiders. De inhoud van een pagina wordt bekeken of gescand en dan wordt de relevantie van de pagina ten opzichte van een bepaalde zoekterm bepaald. Dit bepaalt voor een deel hoe de website hoog in Google kan komen te staan. Waar ook naar gekeken wordt is hoe belangrijk een pagina op het Internet is. Andere zoekmachines gebruiken ook spiders. Sommige zoekmachines gebruiken vaak databases van andere zoekmachines.

Waar kijken zoekmachines voornamelijk naar

  • De titel van de pagina,
  • meta-tags,
  • de datum van de laatste wijziging ,
  • de naam het bestand,
  • de domein naam,
  • "alt" tags,
  • de inhoud van de pagina
  • andere pagina's op je site ,
  • de inhoud van de sites die naar je linken
  • de populariteit van de sites die naar je linken.

Bekijk hier wat Google hierover schrijft.

Als je van mening bent dat een andere site de richtlijnen van Google niet naleeft, kunt je dat melden bij http://www.google.nl/webmasters/spamreport.html.

 

Stap 2, bedenk relevante zoektermen

Trefwoord analyse en optimalisatie van sleutelwoorden

Wat zoeken de mensen die op jouw site terecht komen? Mensen bezoeken een zoekmachine, omdat ze op zoek zijn naar iets. De beste manier om om hoog in Google te scoren is iets aan te bieden dat mensen willen vinden. Bedenk dus relevante zoektermen en verplaats je in de bezoeker van jouw website.

Zoekmachines verzamelen deze trefwoorden of sleutelwoorden van de webpagina en nemen deze in de index op. Trefwoorden komen voor in de pagina, in de titel, links en opschriften. Als een zoekzin op zijn minst niet in één van de pagina's zit, zal de zoekmachine de pagina niet hoog positioneren.

  • Bedenk relevante zoektermen. Verplaats je in de bezoeker van jouw website.
  • Met welke trefwoorden zoeken mensen? Het kan erg nuttig zijn om te kijken op welke sleutelwoorden wordt gezocht.
    • http://www.lycos.nl/search/top40/
    • http://www.metaeureka.com/top50.shtml

Meestal bestaat een zoekterm uit meerdere woorden of een zin. Zorg ervoor dat de gezochte termen relevant zijn en ook op de website voorkomen. Zoekmachines verzamelen trefwoorden of sleutelwoorden van de webpagina en neemt deze in de index op. Een manier om om hoog in google en andere zoekmachines te komen is dus om relevante zoetermen te bedenken. Trefwoorden komen voor in de pagina, in de titel, links en opschriften. Als een zoekzin op zijn minst niet in één van de pagina's zit, zal de zoekmachine de pagina niet hoog positioneren.
 

Stap 3, verwerk de belangrijkste zoekterm in de domeinnaam

De domeinnaam
Wanneer je nog geen domeinnaam hebt is het aan te bevelen om trefwoorden in de domeinnaam te verwerken. Trefwoorden verwerken in de domeinnaam kan met behulp van een streepje tussen de woorden. Een nadeel is dat een domeinnaam met het streepje omslachtiger is uit te spreken. De beste manier om om hoog te scoren in google en andere zoekmachines is om soms toch gebruik te maken van een streepje. Een domeinnaam kan met een streepje hoger scoren bij de zoekmachines omdat een streepje door zoekmachines als een spatie wordt geinterpreteerd. Je kunt natuurlijk ook twee domeinnamen registreren en evt. de domeinnaan met het streepje doorverwijzen naar de hoofddomeinnaam. Het bekijken of jouw domeinnaam nog vrij is kun je doen op www.EversICT.nl.
 

Stap 4, verwerk zoektermen in de inhoud

Zorg voor nuttige inhoud en verwerk de termen of zoekzinnen.

Wanneer de tekst voor de website wordt geschreven is het belangrijk om de zoektermen of zoekzinnen in de tekst te gebruiken. Alle tekst draagt bij aan de vindbaarheid van de site. Tekst die vroeg in de pagina wordt geplaatst, wordt meer gewaardeerd door zoekmachiens dan overige tekst. Zorg er daarom voor dat de trefwoorden/zoekwoorden hoog in de pagina, zeker in de eerste alinea voorkomen.

gebruik de headings <h1> en <h2>

De tekst die tussen de De <h1> en <h2>-tags staat wordt zwaarder gewaardeerd door zoekmachines. Het is verstandig om depagina te beginnen met een <h1> tag. De <h2>-tag kan gebruikt worden voor bijvoorbeeld titels of kopjes van alineas.

Plaats sleutelwoorden in:

  • URL,
  • de titel,
  • de omschrijving,
  • en in de headers.

Pas wel op dat je dit niet overmatig doet, anders verwijdert de zoekmachine de website uit het bestand. Wat ook goed werkt om meer bezoekers te krijgen is om de bezoeker iets aan te beiden wat te maken heeft met het product of dienst. Bijvoorbeeld gratis materiaal, handige links etc.
 

Stap 5, links, links, links

Zorg voor links op jouw site

Wat weegt mee voor zoekmachines

  • Een anchor woord of zin waarnaar wordt verwezen.
  • De linktekst of anchortekst zelf.
  • Hoe belangrijk is de pagina waarnaar wordt doorverwezen

Gebruik daarom zoveel mogelijk zoekwoorden die ook anchors zijn,

Zorg voor links naar jouw site

Als jouw eigen site goed is dan moet er gewerkt gaan worden aan de sites van anderen. De beste manier om om hoog in google en andere zoekmachines te komen is om de buitenwereld te laten linken naar jouw website. De score bij Google hangt voor een belangrijk deel af van de links die naar de website verwijzen. Begin met het benaderen van websites die iets te maken hebben met jouw website en vraag of zij een link willen plaatsen naar jouw website. Biedt altijd ook een link terug aan.
 
 

Stap 6, de metatags

Zorg voor de juiste meta-tags
MetaTags staan in de broncode van de site. Je kunt MetaTags tevoorschijn halen door op iedere willekeurige pagina die je ziet in de browser te klikken op 'bron' of 'source'. Metatags staan in het HEAD gedeelte van de pagina. Hieronder staan de gegevens die je kunt opneme in de meta-tags.

Aan de linkerkant staat de nederlands beschrijving van de tag. Het rechtergedeelte is de inhoud zoals deze in HEAD gedeelte moet komen te staan. Kopieer dit gedeelte en plak het in de HTML file tussen de <head> en het </head> gedeelte. Vervang de ##### door eigen tekst.

Metatags omschrijving Meta tags
  1. Paginatitel
  2. Trefwoorden
  3. Omschrijving
  4. Copyright
  5. Auteur
  6. Uitgever
  7. E-mail
  8. Taal
  9. Werkset
  10. Distributie
  11. Waardering
  12. Vervalt
  13. Robots
  14. Opnieuw bezoeken
<TITLE>####</TITLE>
<META NAME="keywords" CONTENT="####">
<META NAME="description" CONTENT="####.">
<META NAME="copyright" CONTENT="####">
<META NAME="author" CONTENT="####">
<META NAME="publisher" CONTENT="####">
<META NAME="email" CONTENT="####">
<META NAME="language" CONTENT="NL">
<META NAME="charset" CONTENT="ISO-8859-1">
<META NAME="distribution" CONTENT="Global">
<META NAME="rating" CONTENT="Algemeen">
<META NAME="expires" CONTENT="never">
<META NAME="robots" CONTENT="INDEX,FOLLOW">
<META NAME="revisit-after" CONTENT="7 Dagen">

 

Stap 7, herhalen van de aanmelding

Bekijk regelmatig de zoekmachines en meldt als het nodig is opnieuw aan.
Houd goed in de gaten hoe hoog jouw site staat. Wanneer de site verdwijnt, registreer dan de site opnieuw. Let wel op dat je dit niet te vaak doet. Sommige searchengines zien dit als spam en verwijderen dan juist de website.


Uitbesteden

Wanneer je dit allemaal veel te ingewikkeld vind kun je het natuurlijk ook uitbesteden. Het uitbesteden bij bureaus zoals `Evers ICT` heeft meerdere voordelen. Zij kunnen regelmatig verifieëren en vastleggen dat de site gevonden wordt in welke zoekmachine en op welke positie. Daarnaast zorgen zij ervoor dat als de site niet meer gevonden wordt in de zoekmachine, deze opnieuw wordt aangemeld. Verder kunnen zij aanvullende geavanceerder technieken toepassen om de site hoog in google en andere zoekmachines te laten scoren.Op de zoekresultaten kunnen we analyses uitvoeren, zodat je beter inzicht krijgt in hoe jouw site het in het algemeen doet.
 

Over Evers ICT

Een pakkende website nodig? Wij maken betaalbare professionele websites die echt hoog scoren in zoekmachines. Een professionele website is meer dan alleen een mooie website. Een website moet bijvoorbeeld goed te zien zijn met verschillende beeldschermformaten. Wij begeleiden u bij het het ontwerpen van uw website tot en met het publiceren en beheren daarvan. Dat betekent bijvoorbeeld dat u bij ons terecht kunt voor:

  • Huisstijl ontwerp
  • Domeinnaamregistratie
  • Website hosting
  • Grafisch en interactief ontwerp
  • Technische ontwikkeling
  • Content management (systemen)
  • Website analyse
  • Gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid testen
  • Online promotie, onder andere aanmelding zoekmachines 

    bron: pakweg.net

 

© 2004-2014 Evers ICT Website bouw, All rights reserved.                            ICT vacatures - Linkbuilding - Alle prijzen zijn excl. 21% BTW
                                                                                                                      Onderdeel van We Talk SEO: Online Marketing Bureau